Tässä kaksi menetelmää, joiden avulla voit helpottaa ahdistavien asioiden ja hankalien tunteiden kohtaamista. Ei enää väistelyä eikä hyödyttömiä yrityksiä ratkaista sellaista, mikä ei vain antaudu ratkaistavaksi!

Huolihetkessä tärkeintä on, että rajaat kirjoittamisen ajan, mielellään myös sen paikan

Esimerkiksi: päätä kirjoittaa mieltäsi painavasta asiasta viikon ajan, joka päivä 20 minuuttia, ja aina kello 7-8 välillä.

Tai sitten johonkin muuhun aikaan päivästä, mutta ei kuitenkaan liian lähellä nukkumaanmenoa.

Rajattukin huolten pohtiminen voi viedä sinut ylikierroksille ja vaikeuttaa unensaantia.

Juurisyy-kyselyssä mennään tietoisesti kohti sitä perimmäistä huolta, jota arkinen murehtiminen pitää peitossaan

Juurisyytä kannattaa lähteä etsimään erityisesti silloin, kun huomaat ettei esimerkiksi Huolihetki oikein auta, vaan mieli pyrkii siitä huolimatta itsepintaisesti murehtimaan.

Valitse kuitenkin ajankohta, jolloin sinulla on aikaa ja tilaa hiukan syvällisemmälle pohdinnalle ja jolloin mielesi muuten on suhteellisen vakaa.

Juurisyy-kysely kun voi nostaa aika isojakin elämänteemoja esille.