Joko riittää?

Neljä tapaa suitsia riittämättömyydentunteita

37 käytännön keinoa riittämättömyyttä tuottavien ajatusten ja arkisten tapojen purkamiseen

Koeteltuja menetelmiä ja tutkittua tietoa – ja siksi psykoterapeuttina tiedän, että tämä toimii


Ale PÄÄTTYY sunnuntaina 21.4.

Juuri nyt pääset mukaan tälle uutuuskurssille alehintaan!

Vaaditko itseltäsi mahdottomia?

Kovat itselle asetetut vaatimukset, epävarmuus omasta pärjäämisestä ja toisiin vertaileminen johtavat usein häpeään, jatkuvaan epäonnistumisen pelkoon ja riittämättömyyden tunteeseen.

Silloinkin, kun vain olet ihan tavallisen tunnollinen ihminen, mutta olosuhteet eivät salli työnsä tekemistä hyvin, saatat syytellä itseäsi. Olisiko voinut satsata vielä enemmän? Tehdä jotakin paremmin tai eri lailla?

Joskus taas voi tuntua että silloinkin kun onnistut, itseä on vaikea kiittää. Itsensä vähättelystä on kuitenkin vain askel krooniseen riittämättömyydentunteeseen.

Tämä korttisarja tulee sinulle avuksi aina, kun 

Paljonko kulutat voimia pärjäämisesi miettimiseen?

Epävarmuus ja haitallinen itsekritiikki voivat johtaa joko yli- tai alisuoriutumiseen.

Joissain asioissa saatat olla krooninen ylisuorittaja, koska pelkäät epäonnistumista – kun vain pusket ja suoritat täysillä, et ehkä mokaa.

Toisissa asioissa puolestaan saatat alisuoriutua – vitkuttelet ja vältät kaikkea sitä, missä joutuisit kohtaamaan oman epävarmuutesi.

Todellisuudessa me kaikki olemme jossain hyviä, jossain huonoja ja monissa asioissa keskivertoisia – siis aivan loistavan riittäviä!

Kun uskallat rentoutua tämän tosiasian ääressä, elämäsi helpottuu ja saat runsain määrin energiaa johonkin paljon hauskempaan.

Uupumuksesta toipuminen Liisa Uusitalo-Arola

Mikäli epävarmuus ja haitallinen itsekritiikki ovat vallanneet sinut


Saatat luovuttaa helposti: et uskalla kehittää itseäsi tai harjoitella uusia asioita.

Epäonnistumisen pelko voi johtaa joko loputtomaan suorittamiseen tai vitkutteluun ja välttelyyn.

Vertailet itseäsi muihin ja tunnet kateutta – uskot, että kaikki muut ovat parempia tai heillä menee paremmin.

Sinun on vaikea ottaa palautetta vastaan: voit kokea toisten toiveetkin murskaavana kritiikkinä.

Erimielisyyksissä joko vetäydyt ja annat periksi tai hyökkäät ja puolustaudut, koska oma epävarmuus ei anna tilaa ongelmien käsittelylle.

Huijarisyndrooma vaivaa: silloinkin kun onnistut, et usko sen olevan omaa ansiotasi.

Näin tämä kurssi auttaa sinua

Opit suhtautumaan itseesi lempeämmin – tämä antaa sinulle tilaa miettiä, mihin edes haluat venyä ja riittää.

Näet, miten voit hidastaa riittämättömyydentunteita lietsovaa arjen oravanpyörää – tai kenties hypätä siitä kokonaan pois.

Opit lähestymään asioita omista arvoistasi, tarpeistasi ja voimavaroistasi käsin – et enää kyselemättä yritä venyä kaikkiin odotuksiin.

Rohkaistut laittamaan rajaa epämääräisille syyllisyydentunteille ja keskittämään voimasi siihen, mihin voit vaikuttaa.

Lakkaat vertaamasta itseäsi muihin asioissa, jotka eivät ole sinulle edes tärkeitä.

Opit kokemaan onnistumisen tunteita: tyytyväisyyttä, helpotusta ja kiitollisuutta.

Kitke turhat riittämättömyydentunteesi juuriaan myöten

Vahvistat kaiken myönteisen muutoksen edellytystä, myötätuntoisuutta – ja miksi suhtautuisit itseesi ankarammin kuin muihin (vaikka niin moni silti tekee)?

Saat keinoja sen selkiyttämiseen, mikä on sinusta todella tärkeää – miksi juoksisit stressaavassa oravanpyörässä turhien asioitten takia?

Tutustut tarkemmin sisäiseen maailmaasi – kenet haluat päästää olallesi kuiskuttelemaan?

Löydät tapoja rajata sinuun kohdistuvia toiveita ja vaatimuksia – kun otat ohjat käsiisi, niin kuinka sanot kyllä ja miten sanot ei?

37 käytännön keinoa, menetelmää tai muistutusta – jo yksikin voi kääntää elämäsi uuteen suuntaan

Tämä kurssi on tehty sinulle, jos tunnistat itsesi tästä

Et halua enää suorittaa läpi jokaisen arkipäivän.

Haluat uskallusta tehdä ja oppia uusia asioita.

Haluat oppia sietämään palautetta ja erimielisyyksiä töissä tai ihmissuhteissa.

Koet, että rajojasi rikotaan, koska riittämättömyyden tunne ajaa sinua miellyttämiseen.

Sätit itseäsi jatkuvasti siitä, ettet ole riittävän hyvä tai olet jättänyt asioita tekemättä.

Vellot usein menneisyyden virheissä.

Haluat eroon huijarisyndroomasta – et osaa vielä liittää onnistumisia omaan osaamiseen, harjoitteluun ja tekemiseen.

Pelkäät, että ”paljastut” – ajattelet olevasi huonompi kuin muut ja on vain ajan kysymys, ennen kuin se huomataan.

Vitkuttelet arjessa myös niissä asioissa, jotka koet tärkeiksi, koska pelkäät epäonnistuvasi.

Epäily omasta riittävyydestä tuntuu kuristavalta vankilalta, josta haluat vapautua.

Näin kurssi toimii

Kurssi rakentuu johdantoteksteistä ja koetelluista menetelmistä, joiden avulla viet ideat käytäntöön

Vahvistat kaiken myönteisen muutoksen edellytystä, myötätuntoisuutta – ja miksi suhtautuisit itseesi ankarammin kuin muihin (vaikka niin moni silti tekee)?

Opettelet näkemään entistä kirkkaammin, mikä on sinusta todella tärkeää – miksi juoksisit stressaavassa oravanpyörässä turhien asioitten takia?

Tutustut tarkemmin sisäiseen maailmaasi – kenet haluat päästää olallesi kuiskuttelemaan?

Löydät tapoja rajata sinuun kohdistuvia toiveita ja vaatimuksia – kun otat ohjat käsiisi, niin mille sanot kyllä ja mille ei?

37 digitaalista tehtäväkorttia, jotka ohjaavat sinua tutkimaan aiheita myös syvemmin – jos haluat

1

Kurssiin sisältyy 37 digitaalista tehtäväkorttia – jokaisessa on yksi harjoitus, tehtävä tai muistutus.

2

Voit valita kurssilta suosikkeihisi juuri ne kortit, jotka ovat sinulle toimivia tai ajankohtaisia. Voit vaihtaa suosikkejasi aina kun haluat.

3

Suosikkikortit näkyvät kurssin etusivulla ja voit palata niihin helposti milloin tahansa.

4

Harjoitukset ovat käytännönläheisiä ja voit heti ottaa ne osaksi omaa arkeasi.

Bonus: Elämänkuvasi kartalla

Oman elämän kokoaminen kartan muotoon auttaa sinua keskittymään erityisesti niihin asioihin, jotka toistuvat elämässäsi.

Kun näet elämänkuviosi kartalla, saatat äkkiä huomata, missä on vielä mahdollisuus kokeilematta tai kivi kääntämättä.

Bonuksena saat ohjeet karttatyöskentelyyn, jonka avulla näet mikä juuri sinun elämässäsi tuottaa tarpeettomia riittämättömyydentunteita ja millaisista harjoitteista on sinulle nopeimmin apua.

Ilmoittaudu mukaan nyt – pääset heti käsiksi kurssin materiaaleihin

Tämä kurssi on uutuus, joten siitä ei ole vielä palautteita – palautteet ovat siksi muista valmennuksistani ja kirjoistani.

”Myötätunto, jota koin ja jota opin tuntemaan itseäni kohtaan, oli ratkaisevaa. Vasta kohdattuani omat tunteeni, pystyin virittymään tiedollisen puolen vastaanottoon.”

”Aiemmin herkästi soimasin itseäni, pidin itseäni huonona ja heikkona. Auttoi, kun kurssin myötä ymmärrän, että uupumukseen vaikuttavia seikkoja on monia.”

”Teidän seurassanne tulee luottavainen ja turvallinen olo ja tunne, että tästä oikeasti selvitään.”

”Liisan tapa kertoa asiansa resonoi heti!”

”Jatkuva epäilys omasta riittävyydestä on kuristava tunne – ja siitä vapautuminen on avaavaa. Tämä avautumisen tunne vapauttaa energiaasi, kun sinun ei tarvitse enää pyrkiä täydellisyyteen tai vältellä epäonnistumisia. Riittää, että olet sinä.”

– Liisa Uusitalo-Arola

Pääset mukaan nyt vain 87 eurolla!
Ale PÄÄTTYY su 21.4.

Pääset heti käsiksi kurssiin ja harjoitteisiin – sinulla on niihin vuoden katseluoikeus.

BONUKSENA saat karttatyöskentelyn mallin, jonka avulla näet mikä juuri sinun elämässäsi tuottaa tarpeettomia riittämättömyydentunteita ja millaisista harjoitteista on sinulle nopeimmin apua.

100 % tyytyväisyystakuu.

”Teidän seurassanne tulee luottavainen ja turvallinen olo ja tunne, että tästä oikeasti selvitään.”

Sinulla on 100 % tyytyväisyystakuu: voit testata koulutusta täysin ilman riskiä 14 päivän ajan.
Jos se ei sovellu sinulle, laita minulle viestiä 14 päivän aikana ja palautan rahasi.

Ilmoittautumalla koulutukseen hyväksyt tietosuojaselosteen ehdot.

Kuka Liisa? Psykoterapeutti tukenasi

Olen työ- ja organisaatiopsykologi, kouluttajapsykoterapeutti, tietokirjailija ja työnohjaaja. Lisäksi olen myös uupumuksen (kokemus)asiantuntija.

Tämän kurssin tarkoitus on johdattaa sinua lempeästi ja pienin askelin kohti kasvanutta itsevarmuutta. Tavoitteena on, että havahdut niihin asioihin, jotka ehkä tuntuvat normaalilta arjessasi, mutta oikeasti ne nakertavat sinua kuukausi ja vuosi toisensa jälkeen.

Itsensä pienentäminen tai epävarmuuden ja itsekritiikin sietäminen eivät ole asioita, jotka kannattaa hyväksyä osaksi arkeaan.

Sen sijaan sinun kannattaa ottaa tämä kurssi avuksesi ja opetella hyväksymään itsesi. Tavoitteena ei nimittäin ole muuttaa sinua – sinä olet riittävän hyvä jo nyt, juuri sellaisena kuin olet.

Tällaista palautetta olen saanut valmennuksistani ja kirjoistani

Tämä kurssi on uutuus, joten siitä ei ole vielä palautteita – palautteet ovat siksi muista valmennuksistani ja kirjoistani.

Liisa Uusitalo-Arola kokemuksia – ammatitaitoa
Liisa Uusitalo-Arola kokemuksia – Liisa on pro
Liisa Uusitalo-Arola kokemuksia – täyttä asiaa

Näin riittämättömyydentunteiden hellittäminen näkyy sinussa:

Epävarmuus painaa sinua alaspäin ja tuntuu kuristavalta: kun se hellittää, vapaudut olemaan oma itsesi ja havahdut siihen, että se riittää. Olet hyvä sellaisena kuin olet.

Opit nauttimaan onnistumisen tunteista ja iloitset siitä, mitä olet tehnyt onnistumistesi eteen. Tämä tuo elämään rauhaa. Tunnet kiitollisuutta ja tyytyväisyyttä.

Nämä eivät kuulu tämän kurssin ohjelmaan:

Pääset mukaan nyt vain 87 eurolla – mutta ale POISTUU su 21.4.

Pääset heti käsiksi kurssiin ja harjoitteisiin – sinulla on niihin vuoden katseluoikeus.

BONUKSENA saat karttatyöskentelyn mallin, jonka avulla näet mikä juuri sinun elämässäsi tuottaa tarpeettomia riittämättömyydentunteita ja millaisista harjoitteista on sinulle nopeimmin apua.

100 % tyytyväisyystakuu.

”Myötätunto, jota koin ja jota opin tuntemaan itseäni kohtaan, oli ratkaisevaa”.
-Tyytyväinen kurssilainen

Sinulla on 100 % tyytyväisyystakuu: voit testata koulutusta täysin ilman riskiä 14 päivän ajan.
Jos se ei sovellu sinulle, laita minulle viestiä 14 päivän aikana ja palautan rahasi.

Ilmoittautumalla koulutukseen hyväksyt tietosuojaselosteen ehdot.